Osoby odpowiedzialne za organizację pogrzebu często borykają się nie tylko ze smutkiem po stracie kogoś bliskiego. Muszą także wziąć na swoje barki różne formalności związane z pochówkiem. O czym należy pamiętać?
Nie trać głowy
Wiele osób w takiej sytuacji kompletnie traci głowę. Jest to jednak zrozumiałe. Wszystko dlatego, że śmierć w najbliższej rodzinie to bardzo silne przeżycie. Na szczęście ilość formalności związanych z pogrzebem wcale nie jest taka duża, jak się może wydawać na pierwszy rzut oka. Na początku trzeba zadbać o stwierdzenie zgonu. Należy zatroszczyć się o to, aby lekarz, który przyjechał do osoby zmarłej wystawił kartę zgonu. Bez tego dalsze formalności nie będą możliwe do załatwienia.
W dalszej kolejności trzeba wybrać się z wizytą do Urzędu Stanu Cywilnego. Trzeba wziąć ze sobą oczywiście kartę zgonu. Tam można odebrać akt zgonu. Warto wiedzieć, że Urząd Stanu Cywilnego wydaje trzy skrócone odpisy aktu zgonu, a także wymeldowuje zmarłego z miejsca pobytu stałego. Istotną informacja jest fakt, że ta instytucja nie pobiera opłaty skarbowej za czynności, które są związane z rejestracją zgonu.
Mając za sobą formalności
Mając za sobą już te formalności można wybrać profesjonalny zakład pogrzebowy. Tutaj wiele osób ma bardzo duży problem z wyborem odpowiedniej firmy. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na instytucje, które są zlokalizowane relatywnie blisko miejsca zamieszkania. Wybierając zakład pogrzebowy trzeba zdecydować się na taką firmę, która będzie świadczyła profesjonalne usługi i charakteryzowała się najwyższym możliwym profesjonalizmem.
W samym zakładzie pogrzebowym można ustalić wiele formalności związanych z ceremonią pogrzebową. Wszystko zależy od osoby, które organizuje pogrzeb. Warto wiedzieć, że może ona liczyć też na pomoc państwa. Trzeba podkreślić, że zasiłek pogrzebowy dla członka rodziny organizującego pogrzeb to dokładnie 4000 zł.